Avocado leverancier groothandels

Meet the team: Victor Smit
Nieuws

Meet the team: Victor Smit

Om te beginnen, kun je ons meer vertellen over jezelf en je rol binnen Avojoy?  

Ik ben Victor Smit, 26 jaar oud en ik kom oorspronkelijk uit het prachtige Brabant. Momenteel woon ik in Breda, samen met mijn vriendin. Buiten het werk om ben ik een fanatieke fitnessliefhebber en in de weekenden vind ik het lekker om te koken.

Bij Avojoy vervul ik de functie van Marketing & Sales Manager. Een rol die mij goed past, aangezien het verkopen echt in mijn bloed zit. Het gehele sales proces geeft mij elke dag opnieuw energie en het nauwe contact met onze huidige en potentiele nieuwe klanten waarbij ik mijn communicatieve vaardigheden kan inzetten vind ik leuk!

Samen met mijn collega Baris beheer ik onze huidige klanten en ben ik bezig met het verkennen van nieuwe mogelijkheden. We hebben de afgelopen jaren al een stevige positie binnen de Benelux ingenomen. Buitenom het zo goed mogenlijk bedienen van onze vaste klanten in de Benelux, ligt mijn focus vooral op het verkennen van nieuwe kansen in Europa, zodat meer mensen en bedrijven bekend raken met de kwaliteit van onze Avojoy avocado’s.

Aan de marketing zijde, ben ik mede verantwoordelijk voor het aansturen van ons marketingteam en het structureren van onze marketingstrategieën. Ook ben ik altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de brand awareness van Avojoy verder te vergroten.
 

Hoe ben je bij Avojoy terechtgekomen? 

Ik kom zelf niet uit de AGF branche, maar het heeft me wel altijd getrokken. Een vriend van mij, die overigens precies op dezelfde dag als ik startte bij Avojoy, wees mij op deze kans. De dynamiek binnen het team sprak mij enorm aan, waardoor ik snel de keuze maakte om per oktober 2023 te starten bij Avojoy.
 

Kun je ons meer vertellen over de specifieke doelgroepen waar Avojoy zich op richt? 

Avojoy richt zich voornamelijk op de foodservice markt, online supermarkten en retail. In de foodservice-markt bedienen we veel verschillende type klanten. Deze klanten variëren van groothandels, klein of groot en van horecaleveranciers tot gezellige restaurants, sushi-ketens, sterrenzaken, hotels en alles daartussenin. We gaan Avojoy binnen deze klantgroepen en ketens met veel plezier, drive en enthousiasme verder uitbreiden. Binnen de Benelux, maar ook zeker verder in Europa, waar we overigens al veel te vinden zijn met ons merk Avojoy.

Daarnaast streven we ernaar om onze aanwezigheid bij online supermarkten te vergroten. Voorbeelden van gewaardeerde klanten zijn Crisp en Getir. Ook zijn leveranciers van maaltijdboxen de afgelopen jaren een belangrijk onderdeel van ons klantenbestand geworden. We leveren in Europa al aan grote namen zoals HelloFresh en Marley Spoon. 

Daarentegen mijden we doorgaans met ons Avojoy merk de grotere supermarkt ketens om zo de exclusiviteit van Avojoy te waarborgen. Wel hebben we potentieel al andere verpakkingen en concepten klaarliggen voor het retail landschap. 

Hoe gaan jullie om met seizoensgebonden schommelingen in de beschikbaarheid van avocado's?

Bij Avojoy streven we ernaar om een constante toevoer van avocado’s van de hoogste kwaliteit te garanderen, ongeacht het seizoen. Onze strategische partner Westfalia Fruit heeft zowel plantages over de hele wereld als samenwerkingen met growers wereldwijd. Daarnaast bezitten ze verschillende verpakstations, wat maakt dat zij tot een van de grotere al dan niet de grootste import- en exporteurs van avocado’s behoren wereldwijd. Dankzij de samenwerking met Westfalia Fruit, zijn we bij Avojoy niet afhankelijk van de seizoenen en kunnen we jaarrond rekenen op een betrouwbare bron van avocado’s. 

We leveren avocado’s, uit eigen doos, uit onder andere Peru, Zuid-Afrika, Colombia, Tanzania, Marokko, de Dominicaanse Republiek en nog veel meer landen door het jaar en de seizoenen heen. 

Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie elke dag opnieuw voldoen aan de brand promise? 

Allereerst vinden we het persoonlijke contact met onze klanten erg belangrijk. Dit stelt ons namelijk in staat om exact te begrijpen wat onze klanten nodig hebben en verwachten. Dit kan zijn dat we bijvoorbeeld op zondag het busje pakken om een extra levering te doen. Zoals onlangs in België voor een gewaardeerde klant. De omvang van de organisatie wordt weliswaar groter, echter willen we te allen tijde met Greenpoint Trading B.V. / Avojoy de service blijven bieden van de groenteboer of winkelier om de hoek. 

Een andere essentiële pijler binnen onze brand promise is de kwaliteit van onze avocado’s. Door samenwerken en het geloven in én benutten van elkaars krachten, zijn we in staat om de kwaliteit continu te verbeteren en waarborgen. Samen met onze partners Westfalia Fruit en Eurowest voeren we dagelijkse controles uit en stellen we uitgebreide rapporten samen, die we vervolgens delen met onze klanten. Dit transparante proces versterkt het vertrouwen in onze producten en ons merk.

Door deze combinatie van persoonlijk contact, service, flexibiliteit, toewijding aan kwaliteit en transparantie in onze processen, kunnen we elke dag opnieuw voldoen aan onze brand promise en ervoor zorgen dat onze klanten altijd de beste avocado’s ontvangen.  

Tot slot, voor welke Avo dish kun je jou ‘s nachts wakker maken?

Dat is een makkelijke! Mashed avocado op toast met een gepocheerd eitje is een gerecht waar je mij altijd voor wakker kunt maken. 

 

Kan Victor iets voor jouw bedrijf betekenen? Neem dan gerust contact met hem op: 

Mail: victor@greenpoint-trading.com
Victor: +31 6 23 94 54 96 
Avojoy kantoor: +31 85 22 23 57 6

Deel dit bericht: